suara hati ini

Assalamualaikum :)



Buat tatapan abang yang tercinta di alam sana,

Ternyata Allah lebih sayang kan mu dari aku. Mungkin hari ini, Allah telah makbulkan doa aku. Mungkin hari ini pengakhiran derita mu, abang. Derita sepanjang hidup yang mempunyai adik yang tidak penyayang, pemaaf dan pengasih. Adik yang sering menyimpan dendam dan rasa marah dihujung hati ini terhadap mu. Jelaskanlah pada aku yang mu telah ampunkan segala keterlanjuran samada bicara atau perbuatan aku. Yang sering mengusir perasaan kasih, sayang, dan cinta pada mu. Yang sering meniup segala tohmahan, tuduhan, hinaan dan kebencian. 

*******************************************************

Setiap hari aku pohon untuk meminta huluran salam peluk cium dari mu. Sujud sembah ampun aku untuk mu. Ralat rasanya tidak dapat menatap wajah sebelum mu berangkat pergi. Teringin sangat rasanya ingin mendakap tubuh mu, mencium seluruh wajah mu. Izinkan aku, mengucup tangan dan wajah mu dalam hayalan wahai abang.

*******************************************************

Dengan rasa rendah diri, dengan penuh kasih, memohon ampun dan maaf dari mu. Pinta halalkan seawal kata kata yang aku lempar, tabur serta semburkan buat mu. Setiap kelakuan, setiap kesilapan, pinta ampun. Aku tahu, aku telah terlewat. Kali ni, mu pergi bukan dekat, kalau hujung dunia pun mu membawa diri, tentu aku masih boleh mencari, boleh memujuk agar pulang ke rumah. Tapi, perjalanan mu kali ini jauh, terlalu jauh untuk aku jejak.

Terlalu mahalkah harga sebuah kasih sayang aku hanya untuk seorang abang?
Allah, Allah.
Teguhkan hati ini untuk terus bersama kasih sayangMu Ya Allah.

0 comments:

Post a Comment