Terima kasih ladies :)

Assalamualaikum :)

 
Buatmu sahabat. Beautiful ladies.
Dalam doa cinta itu ada. Cinta itu setia. Dalam jagaan dia.
Bersama memori. Bersama cerita hati.

Pernah terbaca. Pernah terdengar.
Kata mereka. Bersahabatlah dengan orang yang baik baik.
Sebab kita tak pernah tahu. Sahabat mana yang akan cari kita.
Dan tanyakan Allah tentang kita. Bila dia tak jumpa kita di syurga. 

Moga kalian juga akan bertanya pada Allah tentang aku.
Jika saya tiada bersama kalian di syurga kelak.
Terima kasih sahabat.
Atas sumbangan selama ini. Atas kasih sayang selama ini.
Yang tak pernah aku harapkan.
Namun tanpa segan silu kalian hulurkan saat aku terkapai kapai seorang diri.
Beberapa detik lagi kita bersama.
Seorang demi seorang akan bakal pergi.
Semoga kita semua tak sunyi dari kasih Ilahi.
:)


Hakikatnya :)

Ya hakikatnya.
Dalam hidup ini kita suka bila mereka sentiasa ada untuk kita.
Yang sabar menunggu bangkitnya kita dari beradu.
Yang tabah mendengar bila kita membebel marah.
Yang pemurah belanja, memasak dan jaga kita.
Yang sanggup kongsikan sehinggit bila dompet kita kosong.
Yang hanya setakat mesej bila air mata kita mengalir.
Yang sering manjakan diri kita dengan kata kata sayang.
Yang rela mendekati saat diri kita keseorangan.

Jika benar ada. Jika benar wujud. Jika benar terjadi.
Kalian memang layak untuk dikenang sehingga akhir nafas.
Jelas kalian memang kiut untuk dibandingkan dengan hello kitty.
*******************************
Aini.
Allah mungkin izin kau buat baik depan orang.
Tapi Allah mungkin izin orang lain buat baik sembunyi sembunyi.
Pandangan manakah lebih baik selain pandangan Tuhanmu?
Moga baik baik dalam jagaan DIA.
 

Allahku :(


Allahku.
Ajarkan aku tentang sabar.
Sabar yang sebenar.
Untuk bahagia yang ku kejar.
Airmataku hari ini Allah.
Ku membawa bersama rindu yang tersimpan.
Untuk membawa aku rapat denganMU.

Sungguh aku tak kuat lagi.
Dalam meneruskan hidup ini.
Andai mereka tahu.
Siksa aku. Sakit aku. Pedih aku.
Mungkinkah aku akan terus kuat.
Demi mereka.
Orang yang aku sayangi.
Dunia akhirat.

Ya Allah selimutkan aku dengan hangatnya kasihMU.
Agar aku tidak kedinginan keseorangan.
Saat yang lain pergi meninggalkan aku.
Demi MU Ya Allah.
Aku sakit.
Sakit yang teramat.
 Bawalah aku pergi jauh dari dunia ini.
Jauh dari segalanya.
Jauh dari manusiawi.

#Moga aku ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman kelak#


Kerana 1/25

Assalamualaikum :)


Saat ini saya cuba untuk mencari kekeruhan.
Kekeruhan yang melanda sangkar hati saya.
Sebuah persinggahan yang sangat perit untuk dilalui.
Seperti biasa. Ada sayu yang menyapa.
Tak semua memahami. Hanya hati ini yang merasai.
 Dan itulah yang dinamakan insan.

Disini saya bebas berbicara.
Untuk meluah rasa.
Untuk mencari ketenangan diri.
Terlalu banyak hal yang saya fikirkan.
Untuk saya bangun dan cari kekuatan.

Menghampiri asar tadi. Hati saya benar benar lega.
Setelah penat bersendirian. Merendahkan hati pada Allah.
Saya mengadu dengan rasa yang sarat dengan rindu.
Sungguh saya bercerita akan kesedihan.
Tentang dunia yang menyakiti. Yang sering menggaris luka.
Tentang hati yang melalaikan. Yang sering mengukir dosa.
 Ya Allah.
Teruslah bersama saya. Dalam melapangkan fikiran.

------------------------------------------------------------------------------------
Hari ini.
Saya sedih sebab diri saya.
Saya terluka kerana hati saya.
Saya menangis untuk kebodohan saya.
Moga Allah beri jalan pada saya.
Membaiki diri disaat lemah tak berdaya.
Mohon doanya terus.
:)
------------------------------------------------------------------------------------

Maaf bila saya sering menangis depan awak.
Malu.


Tika diuji :)

Assalamualaikum :)


Andai jiwa diuji atas jalan ini.
Jangan bersedih hati.
Kerana ada Dia yang setia menemani.
Allahku tetaplah bersama saya.
:)

Kadang-kadang saya nak sangat jadi Tuan Puteri.
Sebab saya rasa saya dapat lari dari kekecewaan dan kesedihan.
Sebab mana ada orang nak sakitkan hati tuan puteri kan.
Apa yang kita nak semua akan dapat.
Tapi kita lupa.
Takkan ada janji yang lebih baik selain janji Allah.
Kita telah merancang. Allah juga telah merancang.
Tapi percayalah wahai hati.
Perancangan Allah sebaik-baik perancangan.
:)


Nabi Ya'kub juga telah diuji.
Kehilangan anak yang dikasihi.
Pada Allah, diluahkan rasa hati.
Sehingga buta matanya menangis.
Hilang keyakinan pada Allah tidak sesekali.
Begitu iman para nabi.
Untuk kita fahami.
Erti hidup tika sabar dalam diuji.
:)

Moga Allah mudahkan setiap urusan.

Raya korban datang lagi!

Assalamualaikum :)

Pada Ibu Ayah itu.
Allah kurniakan kasih sayang yang sangat luas.
Bila rasa susah hati, ada yang tak kena.
Baliklah jumpa Ibu Ayah.
Pandang wajah mereka dengan kasih sayang.
Bukan setakat dapat pahala tapi Allah bagi banyak kebaikan.
Allah boleh cabut keresahan. Allah boleh bagi ketenangan.
Tapi.
Saat ini kami tidak mampu. Ketika ini kami tidak berpeluang.
Untuk menatap wajah Ibu Ayah.
Bagi menghilangkan keresahan di hati
.
Tiga tahun berturut turut kami hanya memendam rasa.
Untuk turut merasa korban di hari raya.
Tapi apakan daya.
Allah sebaik baik perancang.
Mungkin pengorbanan kami kecil di mata orang.
Insha Allah ianya besar dimata Allah.
Doakan terussss!

Kami rindu. Kami teringin. Kami kempunan.
Mahu merasa enaknya daging korban.
Allah sampaikan rasa ini pada mereka di kampung.
Agar mereka tidak lupa pada insan tidak berkemampuan.
Seperti kami.
:(


selamanya

Assalamualaikum :)

 
Berhiduplah dengan aman.
Disisi Tuhan kita, untuk selamanya.
Dengan air mata ku kirimkan doa penuh cinta.
<love>

Indahya dia :)

Assalamualaikum :)


Hari ni saya habiskan lagi masa dirumah.
Saya jalan jalan lagi melihat blog orang.
Tiba-tiba saya terpaku pada indahya kata kata dia.
Kata kata memujuk pada Allah.
Untuk terus meredhai dia.
Untuk terus fahamkan hatinya.
Tentang utuhnya iman Khadijah serta mekarnya cinta Khadijah.
Tentang kentalnya jiwa Masyitah si penyisir rambut yang bertaqwa.
Tentang tingginya peribadi Asiah isteri solehah.
Tentang taatnya seorang puteri semulia Fatimah terhadap ayahandanya.

Allahku,
Indahnya pada peribadi dia.
Yang inginkan cita cita seperti mereka yang dijanjikan syurga.
Sedangkan saya hari ini lebih banyak mencari waktu bersenang senang.
Yang mudah benar menangis dan mengatakan lelah tika diuji payah.

Allahku,
Indahnya pada peribadi dia.
Yang merayu meminta menyaksikan kata katanya.
Untuk mengizinkan dia punya hati yang baru.
Untuk terus mencintai-Mu.

Aduhai jiwa.
Bangunlah buka mata dan buka hatimu.

Lama tak jenguk dunia sini.
Rindu.
Bila singgah sini, selalu rasa sayu.
Cepatnya masa berlalu.
Banyak sangat benda yang dah berlaku.

SELAMAT KEMBALI KEDUNIAMU WAHAI SI COMEL.




fasa terakhir ramadhan :(

Assalamualaikum :)


Pada bulan cantik itu.
Allah mahu khabarkan.

Tak lama lagi, ramadhan akan pulang.
Sedih bukan?
:(

Alone

Assalamualaikum :)

Sebelum madah tulus ku memulakan langkah. 
Ku memulakan dengan nama Allah yang satu. 
Sebelum lebih jauh ku melangkah dengan ilham hati.
Ku lebarkan sayap sapaan syurga pada kalian.
Dengan mengutuskan salam seharum semerbak kasturi.

Diri ini hanya insan biasa biasa yang tak mampu nukilkan bait bait ayat cinta yang indah bak langit 7 petala.
Apa yang ada hanyalah tinta ikhlas tulus dari lubuk kalbu.
Ku cuba sedaya upaya melebarkan sayap ukhwah melalui laman ilham ilahi.

Ada masanya hati ini merintih kesepian.
Bagai kehilangan atau mungkin bagai mencari setitik kasih.
Setitik kasih yang suci dan sedingin embun pagi.
Segar menusup ke sanubari.
Setitik kasih yang bersinar ibarat sebutir permata.
Indah berkilau cantik dipandangan mata.

Ada masanya hati ini merindu sayu.
Bagai berkurun penantian atau berkurun pengharapan tak berpenghujung.
Rindu yang seluas lautan yang tak kelihatan pantainya.
Masa tak pernah simpati apatah lagi untuk berhenti.
Hari hari yang berlalu menambah usia tapi hati ini masih di sini.
Masih sepi dan masih rindu.

Tabahkah hati ini, bila merintih sendirian?
Kuatkah hati ini, bila tak berdaya mengusir kesepian yang kian mencekam?
Sabarkah hati ini, bila tak upaya menyikirkan rindu yang membadai?
Naluri halus ini tak mampu ku abaikan.....

Ku tak mampu lagi bertahan.
Tak mampu lagi melupakan .
Apa lagi menidakkan keinginan hati kecil ini.
Aku menyayangi insan yang nakal solehah ini.

Hati ini berbisik sendiri tanpa suara.
Hanya meluahkan disini.
Yang juga senyap tanpa bicara.

Again and again.
I miss my mom, my sweet mother.

Sunyi :)

Assalamualaikum :)



Sunyi.
Penghuni blok semakin berkurangan.
Semakin ramai yang sudah pulang ke kampung halaman.
Dan disini semakin sunyi.
Tetapi saya masih lagi disini.
Sedih bukan?
:(



Alhamdullilah.
Selesai untuk semester ini.
Semakin jauh rupanya kaki sudah melangkah.
Dua semester masih berbaki.
InshaAllah.
Tak sabar juga meninggalkan tempat ini.
Pulang ke pangkuan keluarga.
Lupakan semua di sini.
Kegembiraan. Kesedihan. Kekecewaan. Kesakitan.
Semoga dipermudahkan.
Mohon doa.
:)

Kosong.

Assalamualaikum :)



Saya berjalan jalan merata di rumah orang.
Rasanya dah dekat seminggu di sini.
Banyak sangat benda yang saya tahu.
Membawa fikiran saya melayang.
Terbang.
Terlalu banyak rahsia.

Jarum jam berdetik laju.
Melepasi tengah malam.
Mata saya masih belum layu.
Terlalu banyak hal yang saya fikirkan.
Bersama banyak peristiwa.

Manusia ni bukan sekadar lupa sifatnya.
Semuanya untuk mengajar kita tentang hidup.
Terkadang dalam usaha nak jadi baik ni.
Kita terlupa yang kita tak kuat dan lemah.
Kita terlupa yang syaitan selalu datang menghalang.
Kita terlupa yang kita tak mampu lakukan kalau Allah tak izinkan.
Dunia ni bukan untuk selamanya.
Ambil dunia sekadar yang kita perlukan.
Jangan ambil kesemuanya.
Kerana kita akan binasa sendiri.

Saat ini.
Saya jadi hanyut melayan perasaan.
Fikiran melayan.
Kosong.
Rasa ini mahu ku buang jauh.
Biar tak dapat dirasa dalam jiwa.
Biar tak terlihat pada mata.

Aneh.
Sungguh aneh rasa ini.
Allah.
Hatiku satu.
Cuma kau yang benar tahu.
:)


Terima kasih sahabat :)

Assalamualaikum :)


Seakan cuma sepintas lalu.
Semester sudah tiba di penghujung.
Terasa kian sunyi.
Terasa hilang sendirian.
Yeah!! 
Lagi dua paper akan terakhir.
Then princess are free.

Saya ada satu cerita.
Ini kisah benar yang berlaku.
Buat hati saya tertarik dan terpaku.

Bila saya mencintai awak kerana Allah yang mulia.
Takkan saya biarkan awak sendirian di sepanjang perjalanan ini.
Dalam diam.
Dikau menjadi pembakar semangatku.
Tanpa sedar.
Dikau menguatkan benteng jiwaku dengan kata kata nasihat.
Alhamdulilah.
Terima kasih cinta hatiku.
Sungguh.
Dikau berjiwa besar dengan kerendahan diri dan hati.

Tutur kata mereka penuh hemah.
Perilaku mereka sentiasa menyenangkan.
Wajah meraka tenang selalu.
Bicara mereka berhikmah sepanjang masa.
Saya hanya bersahabat dengan mereka beberapa tahun yang lepas.
Perkenalan kami cukup unik.
Tapi. 
Saya memang sukakan mereka.
Bukan sekadar suka. Bahkan terlalu sayang.
Mungkin juga saya cintakan mereka.
Kerana pertemuan pertama kami sentiasa terpahat dihati.
Kerana mereka sangat istimewa buat saya.
Biasa.
Mereka memang sangat biasa.
Tapi mereka juga cukup luar biasa.
Dan.
Saya ingin selalu dengan mereka.

Seringkali saya tersasar.
Kerap kali juga saya hampir tersungkur.
Malah selalu juga terjatuh.
Namun.
Belum sempat saya terus rebah.
Kasih mereka terlebih dahulu memeluk erat.
Membawa saya erat dalam dakapan mereka.
Terima kasih buat mereka.

So many memories.
So many stupid fights.
So many inside jokes and the craziest nights.
Everything crazy that i do always seems to happend when i'm with your.
:)



Mak, nak balikkkkkkkk

Assalamualaikum :)


Lumrahnya hidup sebagai manusia.
Setiap hari datang bersama pelbagai peristiwa.
Untuk mengajar kita tentang hidup.

Bibir mudah menyebut sabar.
Tapi hatilah yang remuk menderita.
Hari ni jiwaku lesu.
Fikiranku beku.
Lemah.

Mak, nak balikkkkk.
Sungguh.
Ianya menyakitkan.
Buat aku jadi buntu.
Terpaksa dalam melakukan suatu keputusan.
Ya. Muktamad. Pasti.
Itulah hakikatnya.
Waaaaaaaaaaaaa
Nak balik! Nak balik!

Siapa yang nak berpuasa jauh dari keluarga.
Beraya berseorang tanpa insan tersayang.
Benar.
Allah lebih selalu beri apa yang kita perlu.
Berbanding.
Allah beri apa yang kita mahu.
Dia merancang atas dasar cinta dan sayang.
Jangan bersedih aini.
Senyumlah selalu.

Kehidupan ini diibarat roda.
Yang berputar putar mencari destinasi.
Oh! Langit! 
Tak selalu cerah. Tak selalu mendung.
Senyumlah sentiasa jangan sedih.
:)

Bila sedih jea. Mesti ingat lagu ni.
Lirik dia seakan akan memujuk hati.
Muzik dia bagai mengetahui isi hati saat itu.
Ohhh Tuhan.
Jatuh cinta lagikah aku pada dia.
Tamaknya.
Pleaseeee aini.
Awak adalah anak mak abah yang sekadar biasa biasa.
Yang sering melakar dosa tiap saat.
Allah, ampunkan aku.
Berangan lagi nak dapatkan jodoh yang dapat mensolehkan aku.
BERHENTI!


SHORT SEM.
Bunyinya berat.
InshaaaAllah. Saya akan terus mencuba.
Jelas saya tak begitu pandai dan sangat rajin.
Tapi makin lama saya akan makin tertarik dengan ilmu Allah ini.

Terima kasih Allah.
Untuk semua yang kau pinjamkan.
Untuk semua yang kau ajarkan tanpa bicara walau dalam diam.
Tika saat aku diuji dalam kesedihan.
:)



Meluah rasa.

Assalamualaikum :)


Semakin meningkat dewasa.
Usia semakin tua.
Semakin banyak hal yang kian berbeza.
Saat ini. 
Saya tidak bebas menjadi diri saya saat berpijak dibumi yang nyata.
Jadi.
Biarkan saya bebas tika saya bersama dunia saya.
Kerana disini ruang saya.
Biarkan saya bebas berbicara.
Untuk meluah rasa.
Untuk mencari ketenangan diri.

Saya tahu saya banyak melukakan.
Saya banyak mengecewakan.
Saya cuma mahu ada sedikit kesempatan.
Untuk menghulurkan sebuah kemaafan.

Terlalu banyak hal yang saya fikirkan.
Lama direnung apa yang harus saya lakukan. 
Untuk saya bangun dan cari kekuatan.
Ya Allah.
Damai kan lah hati ini.
Saat ia benar benar bergelora.
:)


Sahabat temankan saya :)

Assalamualaikum :)



Sahabat.
Maaf bila saya tiada disisi awak saat awak mencari dan perlukan saya.
Cuma saya mahu awak tahu.
Kalau awak perlukan saya sebagai tempat sandaran melepaskan lelah.
InshaaAllah.
Semangat dan doa saya akan tetap menemani.
Dan bila masanya awak sudah bersedia berdiri tanpa saya.
Saya akan pergi untuk mencari ketenangan buat saya sendiri.

Saya nak sangat berlari jauh jauh sampai saya penat dan tak larat.
Lepas tu berehat atas padang rumput tengok langit sambil baring.
Awak!
Nak temankan saya tak?

:)
Laman ini selalu memujuk hati saya saat tiada siapa yang datang.
Saya suka menjenguk laman ini saat hati perlukan pujukan.
Saya menulis bukan untuk siapa siapa.
Tapi untuk diri sendiri tika hati perlukan teman.

Tabahlah duhai hati.
Semoga Allah kian mencintai.

Derita Suram :)

Assalamualaikum :)



Hari ni saya rasakan suram sangat.
Walau dalam keramaian saya tetap rasa kesunyian.
Dalam riuhnya tawa mereka.
Jiwa saya rasa pedih yang sangat menyakitkan.
Saya tak tahu.
Yang saya rasakan cuma sekadar mahu senyum tanpa bicara.
Mahu melayani mereka penuh ceria seperti biasa.
Rasa sakit ini biar cuma saya yang rasa.

Tika sakit ini ada.
Saya bimbang andai saya akan mengasari mereka.
Saat ini saya harus bijak mengawal rasa.
Jangan sampai saya buat mereka berduka.
Allah, tetaplah bersama saya.

Kadang kadang saya tertanya sendiri.
Kenapa sakit ini selalu ada?
Kenapa sakit ini mesti saya rasa?
Kenapa datangnya secara tiba tiba?
Kenapa harus menyiksa saya?

Dalam setiap detik dan ketika.
Dimana dan dengan siapa pun saya berada.
Bantulah saya agar membawa saya lebih dekat dengan NYA.
:)

En. Gentleman

Assalamualaikum :)


Saya mulakan tarian jemari ini.
Saya nukilkan luahan hati ini.
Buat seseorang bakal bidadara syurga.
Yang sedang Allah pinjamkan buat saya.

Dalam kesibukan.
Allah masih beri kesempatan.
Dengan hati yang sedikit teruja.
Hari ni saya nak cerita pasal en. gentleman.
Yang sering buat saya jatuh cinta lagi padanya.

Bingkisan ini buatmu sayang yang jauh dimata.
Mari saya genggamkan tangan awak.
Izinkan saya bisikan sesuatu di telinga.

"Saya yang jauh sentiasa mendoakan kesihatan buat awak agar terus sihat hanya untuk Dia."

Mahu saja saya segera berada di sisi awak.
Ingin tahu sayang saya bagaimana.
Namun saya tewas juga bila saya renung dalam dalam.

Rasa kasihnya pada saya cukup tinggi.
Tiada tandingan.
Perhatian yang diberi jauh melebihi perhatian saya pada dia.
Segan sebenarnya.
Semua dia lakukan pada saya, takkan mampu saya balas.
Pengorbanan dia cukup terkesan dihati.

Sejak saya mengenal dunia.
Sejak saya mampu berjalan dan berlari.
Belum sesaat dia mengabaikan tanggungjawabnya.

Kini.
Saya sudah menginjak dewasa.
Bergelar seorang anak gadis.
Dia tetap masih begitu.
Rasa cintanya pada saya jelas ditunjukkan.
Walau sering dia terluka sendiri.

Saya takkan dapat berkongsi apa yang saya rasa tiap saat.
Membesar disisinya.
Mungkin ini sekadar biasa bagi orang lain.
Tapi tidak bagi saya.
Kasih dan sayang dia begitu terkesan dihati.

Dia masih lagi memikirkan hak saya.
Walau saya sudah cukup dewasa.
Dia masih lagi merisaukan tentang saya.
Walau kerenah saya begitu dan begini.

Masih segar dalam ingatan saya.
Kenangan ketika zaman kanak-kanak saya.
Dia sering membawa saya ke pantai.
Dia sering belikan saya jam tangan setiap tahun.
Dia sering manjakan saya dengan pelukannya.
Dia sering pinjamkan bahu saat saya benar benar penat.

Demi Allah.
Saya merindui dia.
Orang yang menyebabkan saya lahir ke dunia ini.
Dialah saya gelar "ABAH".

Sejak kecil.
Saya lebih suka menangis dalam tandas bila saya kesedihan.
Saya berfikir rahsia saya akan selamat didalamnya.
Pura pura bermain air apabila airmata gugur.
Tapi saya malu.
Apabila abah sedar akan hal itu.

Alhamdullilah. Thanks Allah for such a great father.


Abah.
Saya sayangkan Abah.
Terima kasih.
Sebab jadi Abah yang sangat hebat dan baik.
Walaupun hidup kita biasa biasa.
Abahlah bidadara buat saya.
Matahari kehidupan saya.
Pensel warna bagi lukisan hidup saya.
:)

Semoga bertambah sihat dan kuat.
Awak adalah superman buat saya.

Bonda, awak adalah anugerah :)

Assalamualaikum :)


Bonda!
Saya mintak maaf.
Sebab jadi anak yang sekadar pentingkan diri sendiri.
Saya mintak maaf.
Sebab jadi anak yang selalu banyak main.
Saya mintak maaf.
Sebab selalu jadi seorang anak yang meletak harapan tinggi.
Saya mintak maaf.
Sebab jadi anak yang sering tak peka dengan rasa orang lain.
Saya mintak maaf.
Sebab jadi anak yang selalu banyak kerenah.

Cukuplah.
Saya dah banyak belajar dari kesilapan.
Saya tak mahu melukakan.
Saya taknak berangan lagi.

Terima kasih Allah.
Hadiahkan saya bonda tercantik ini.


Allah beri kelebihan pada bonda seorang ini dengan ilmunya.
Dengan kelembutan bicaranya.
Dengan senyuman bersih yang menyenangkan pada wajahnya.
Dengan auranya yang sering menyalur tenaga.
Dia yang sangat istimewa.
SubhanaAllah.
:)

Sejujurnya.
Saya taknak banyak berangan.
Berangan untuk mendapatkan anak anak penyejuk hati.
Sedang saya belum lagi jadi anak manis buat ayahanda bonda.
Kerana saya bimbang.
Bimbang akan terus khayal melayan perasaan.

Bonda.
Saya tinggalkan bonda kejap je untuk cari ilmu Allah.
InshaAllah bonda selalu ada di hati saya.
Bila masa mengizinkan, saya pulang menemani bonda.
Bonda jangan sedih.
Saya jauh nak temankan bonda.
Allah nak beri bonda banyak pahala bila bonda sabar.
Allah sekadar pisahkan jasad kita, bukan nyawa.

Saat ini juga.
Saya sedang mencari kekuatan.
Sedang membina masa depan.
Sedang memperbaiki kekurangan.
Sedang mengintai kebaikan.
Dan sedang menyuburkan kasih sayang kerana Allah.
Hanya untuk Allah.

Mungkin juga sepanjang langkah ini.
Masih bersisa kekurangan sebagai insan biasa.
Yang sungguh anak bonda ini tidak sempurna.
Yang selalu bersalut dosa.
Yang sering tak lepas dari murka Dia.

Sungguh.
Allah mengetahui atas segalanya.
Dan tempat bonda selalu di hati saya.
Selamanya~







putera raja datang melamar (:

Assalamualaikum (:


Ini serius.
Cerita ni masa saya sekolah rendah. Darjah enam.
Putera raja datang nak melamar saya jadi kekasih dia.
Ya Allah. 
Memang terkejut gila.
Time tu saya baru balik dari sekolah.
Jalan kaki sorang-sorang.
Sebab saya ponteng kelas tambahan.
hehe (:
Dalam hati sedang bermonolog sorang diri.

Tiba-tiba . . .

"errr, maaf Cik Aini "

Saya terkejut.
Pak cik berusia 40 tahun tegur saya.

" errr, maaf mengganggu Cik Aini. Sila ikut saya sekejap. Tuan saya ingin berjumpa Cik."

Pak cik itu menunjuk ke arah sebuah kereta mewah.
Muka saya sudah dipenuhi peluh.
Pucat tiba-tiba.
Saya menjawab.

" Maaf, saya tak ikut orang tak dikenali. "

Saya berjalan laju.
1, 2, 3...
lariiiiiiiiiii....

" Tunggu. Tuan saya kenal Cik Aini. Mungkin Cik Aini je tak kenal dia. "

Pak cik tersenyum ikhlas.

" maaf. Saya tak nak."

Tiba-tiba saya terdengar deruman enjin kereta menuju ke arah saya.
Saya memandang.
Bmw.
Waaaauuuuu
Mesti anak orang kaya ni.
Bestnya.

Pemandu kereta keluar.
Lelaki.
Hensem.
Comel.
Lagi hensem dari Mr. Key.
Ohhh please.
Tolong jangan tamak aini.

" Maaf Cik Aini. Pengawal peribadi saya telah menyusahkan awak. "

Dia memandang saya.
Dia senyum pada saya.
Tapi.
Kasanovanya senyuman dia.

" Dah makan belum? Jom saya belanja. Ehh! lupa nak kenalkan. Saya Tengku errr tak perlu tahu kut. "

Dia hulurkan tangan.
Saya terkedu.
Saya menghulurkan juga tangan kanan.
Tapi. Errrrr jap jap.

" HARAM "

" Aini, Straight to the point jela saya cakap ni. Hanya satu je saya nak cakap. Ini penentu hidup dan mati saya. "

Eh Eh
Apa semua ni.
Hdup? Mati?
Kenapa semua ni berlaku dalam sekelip mata.
Saya masih budak.
Belum mencapai umur 13 tahun lagi.
Kenapa mesti saya.

" Apa? "

Dia melutut.
Kotak merah hati dikeluarkan.
Sebentuk cincin bermata berlian dihulur pada saya.
Matanya memandang saya.

" Sudi tak Cik Siti Noraini Binti Zulkifli menjadi kekasih hati saya. "

Kelu.






Terkejut.






Malu.










Dummmmmmmmmm
Bunyi buah kelapa jatuh di belakang rumah.
Arrrrr...
Mimpi rupanya.
GIla.
Memang gila.
Saya tersenyum dalam diam.
Sweetnya mimpi saya hari tu.
Sampai sekarang saya masih ingat.
Saya ingin ia menjadi realiti.
Saya ingin bagi jawapan pada putera raja tu.
Ya. Jawapan saya Ya.
Geramnya saya pada buah kelapa itu.
Kacau saya punya mimpi.
Saat tu.
Saya masih menunggu.
Masih dapatkah saya bermimpi seperti itu lagi.
Bangkit aini.
Bangkit.
:)

#setiap dialog dalam mimpi tersebut telah diubah untuk menyuweetkan lagi cerita ini#
hehehehehe
sweet tak? sweet tak?






Ohh Gastrik

Assalamualaikum :)


Yessss!!!!
Sekarang saya dah ada pendamping baru.
Selalu temankan siang dan malam.
Tapi...
Bila malam lagi suka dia bermesra bermanja dengan saya.
Sampaikan saya kena merayu-rayu lepaskan saya.
Sampaikan saya terpaksa menggulingkan diri.
Haaaa!
Peneman saya ni namanya ''GASTRIK''.
Dah seminggu dia setia temankan saya.
Sweetkan dia.
Nama pun comel je.


Asalnya ingatkan sakit perut biasa.
Pastu angin pulak tak keluar-keluar.
Memang tak sangka dapat teman nama gastrik ni.
Ermmm...
Bila dah beberapa malam tido tak lena je.
Asyik kena tekan je perut ni.
Tekak pun mual-mual.
Terfikir juga.
Ntah! Ntah! aku kena penyakit kronik tak?
Hati menjawab bukan! bukan! bukan!.
 Aishhh!!!
Takutnya.

Tiap-tiap malam perut memang tak selesa.
Sakit-sakit.
Pedih-pedih.
Malam tu bila sedang berseorangan layan sakit ni.
Kak dila datang urutkan.
Malu la sebab perut saya tak pernah ada orang urutkan.
Okey kecuali Bonda saya la.
:)
 Kak dila cakap perut saya kembung.
Angin banyak sangat kat perut ni.
Saya mengeluh.
Sebab memang betul angin saya tak keluar.
:(
Pastu Asma buatkan air halia.
Kononnya nak keluarkan angin dalam badan saya ni.
Sampai esok pagi saya tunggu angin tak keluar jugak.
Pagi tu saya minum lagi.
Tetap angin tak jumpa jalan keluarnya.
Ermmm..
Saya buntu.
Taktau nak buat apa lagi.

Hari yang seterusnya.
Saya memang tak tahan sungguh.
Serius!!!
Pagi pun tak pergi kelas.
Bila petang saya keluar kelas kejap.
Saya pergi pusat kesihatan Unimas.
Masa tu takut sangat.
Bukan takut nak pergi check up.
Tapi!!
Takut kalau dapat doktor international plak.
Haram la nak menjawabnya.
Hehehe. :)

Jumpa Doktor.
Dan doktor cakap...
"Awak gastrik ni. Takpe nanti doktor bagi awak ubat".
Dengan berat hatinya saya tersenyum ke arah doktor.
Pulangnya saya kerumah dengan membawa segenggam ubat di tangan.
Walaweyyy!!!
Ayat bajet giler kut.
Haha.

Ye.
Yang pastinya.
Memang sakit.
Minggu ni minggu penderitaan.
Haaaa.
Lain kali jaga kesihatan ye aini.
Padan muka.
:(


"Tidaklah seorang muslim tertimpa suatu penyakit dan sejenisnya melainkan Allah akan menggugurkan bersamanya dosa-dosanya seperti pohon yang menggugurkan daun-daunnya" (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)





sendirian :(

Assalamualaikum :)


Takpe !
Ganjaran daripada Allah itu rahsia.
Kita tak tahu kebaikan kita yang mana yang akan membawa kita ke syurga.

Kita juga tidak tahu.
Mungkin, insan yang berjalan sendirian...
Yang sentiasa keseorangan itu...
Paling bahagia berbanding diri kita yang punya ramai teman.

Nak tau kenapa?
Sebab dia ada Allah sebagai teman.
kan?

Sweetnya Allah.
Sayang Allah banyakk banyakkk.
:)



kuatnya aini :)

Assalamualaikum :)


Bukan semua benda kita mampu luahkan.
Kerana pada manusia itu pasti punya kekurangan.
Tapi dalam ketidakmampuan itu.
Kita punya Allah yang faham semuanya.
Semuanya tanpa sedikit pun celah. :)

Okey.
Listen aini!

Bila kita rasa kita nak ubah sikap kita.
Rahsiakan daripada sesiapa.
Mulakan langkah pertama.
Kalau benar mahu jadi yang pertama.
Buktikan pada Dia. 
:)


Hidup ini penuh dengan kejutan.
Istiqamah. Allah akan ada.
Dia yang penuh dengan setia dan cinta.
:)
Go aini go!

Jalan kesedihan :)

Assalamualaikum :)


Kadang kadang.
Bila hati kita berada dalam kesempitan dan kesedihan.
Tiada seorang manusia pun di sekeliling kita yang mampu menyelami rasa dihati.

Jangan salahkan mereka.
:)

Sebab.
Kita sesama manusia ada batas batas kemampuan.
Untuk memahami antara satu sama yang lain.

The best solution.
:)

Dekatilah Allah.
Menangislah padaNya.
Sebab Allah suka sangat kita mengadu padaNya.
Dia setia menemani kita.
dan!
Dialah yang paling memahami isi hati setiap hambaNya.
:)

Allah itu sangat baik kan.
<3

Buat roomate comelku :)

assalamualaikum :)


Sahabat :)
Ajarkan aku mencintaimu kerana Allah.
Agar nanti kita takkan lari ketika bertemu di akhirat.
Agar aku dan kamu dapat bersahabat lagi di jannah.

"cukuplah aku mencintaimu dalam hati, menyalurkan lewat doa-doa disetiap sujudku,
 dan menjagamu melalui Allah"

Malam ni kita naik buaian kat vista.
Kita pandang langit.
Langit malam cantik.
Bila malam Allah pinjamkan bulan dan bintang.
Allah taknak kita rasa sorang diri.
Pada langit kita seakan ia pelukan Allah yang mendamaikan.
Kasihnya tak dapat dilihat dimata.
Tapi diberi untuk rasa.
Kasih dan aturannya tersembunyi bersama cinta.
Untuk Dia nilai hamba mana yang mencintai Dia dengan benar.

Maluuuu.
Bila kita nangis depan fit dan zila.
Sebab kita sedih.
Kita ingat kat keluarga sana.
Lebih lebih lagi.
 Bila kita disoal pasal hubungan dengan kawan kita yang sorang tu.
Kita sayang dia.
Siapa sangka dia dulu seorang yang kuat.
Sekarang Allah tarik kekuatan itu.
Dia juga hairan kenapa sebegitu sekali hatinya.
Maka ingatlah awak.
Hati itu Allah yang pegang.
Sekuat mana pun manusia tak akan tanpa bergantung pada Allah.

Allah tak pernah nak kita sedih.
Allah tak pernah nak sakitkan kita.
Allah tak pernah nak hukum kita.
Allah bukan pemarah. Allah tak zalim.
Tapi Allah beri kita sedih sebab Allah pilih kita.
Allah sayang. Allah nak angkat kita.
Tau?

Entry ni khas buat kawan sebilik saya.
Saat ini hati saya masih merajuk.
Masih ingin memujuk hati sendiri.
Semoga Allah bertambah sayang. :D


I just wanna be with You, Allah.
No other but You.


Mulai jatuh cinta :)

Assalamualaikum :)



Hari ni saya pergi kelas English in Media.
Saya rasa seronok sangatttt.
Rasa macam nak lompat bintang 44 kali tanpa henti.
Kedudukannya dengan saya hanya beberapa meter.
Saya asyik memandangnya.
Sekali sekala dia membetulkan kedudukannya.
Entah kenapa.
Hari pertama saya melihatnya dia sangat istimewa.
Senyumannya. Matanya. Hidungnya. Bibirnya.
Okey gatal.
Lempang saya laju laju.
:)

Tiap kali jumpa dia.
Mesti buat saya terpaku pada pesonanya.
Indahnya dia pada akhlak dan rupa.
Tersipu malu bila terkenangkan dia.
Tawa dan senyum yang sentiasa menghiasi dirinya.
Layanan dia pada mereka di sekelilingnya.
Ah! Saya mulai jatuh cinta lagi.
Hey! kinikan saya dah dewasa.

Satu saat nanti.
Saya tahu dan saya pasti.
Saya harus terjaga dari mimpi ini.
Saya akan berhenti mengejar pelangi.
Berusaha hidup di dunia realiti.
Bye Mr. Romantik.




cuma kau yang tahu :)

Bismillahirrahmanirrahim :)


Allah.
Hatiku satu.
Cuma kau yang benar tahu.
Benar.
Kita saja yang cepat menyerah.
Kita saja yang tak kuat untuk tetap tegar.
Aneh.
Sungguh aneh rasa ini.
Pasti.
Perjalanan ini benar payah.
Kerana.
Begitu maharnya jika mahu hidup benar benar kerana Allah.

Allah.
Dengan rendah hati.
Aku datang mahu mengadu.
Dengan rasa yang sarat dengan rindu.
Datangku mahu bercerita kesedihanku.

Allah.
Dunia telah menyakiti aku.
Benar benar sedang menggaris luka dihatiku.
Berjuta kali.
Mereka tetap tidak mahu berhenti.

:(

Diamku kerana malu.

Assalamualaikum :)


Saat begini hati tiba tiba jadi rindu.
Seperti biasa.
Ada sayu yang menyapa.
Sungguh.
Hati rindu.
Pada seseorang yang dadanya sarat dengan ilmu.

SubhanaaAllah.

Kerana aku ini terlalu biasa.
Tak tahu bagaimana caranya untuk ku menepis rasa seganku yang meninggi.
Apabila bertemu dirimu.
Yang akhlaknya seperti langit dan bumi dengan aku.

Biar selalu aku senyap tanpa berita.
Biar kita terpisah.
Jauh dari segalanya.
Kerana.
 Diamku tak bererti lupa.
Agar.
Dirimu faham diamku tetap merindu.

Sungguh.
Diamku malu. Bukan sengaja main sembunyi sembunyi.
Allah sampaikan rasa ini.

Saat ini.
Pada Dia aku banyak bercerita.
Seperti selalu.
Allah sentiasa faham bicara kita.

Terima kasih.
Kerana hadirmu biar seketika.
Dan.
Rahsia itu akan selalu tersembunyi.
Melainkan Dia. Tahu semuanya.

Awakkk
Nanti kita jumpa lagi dalam mimpi tau.
Nak nangis sampai puas.
Biar awak peluk kita.
Comel. 
:)






Buat si cantikkkk! (:


Ada budak tu suka giler dengan mamat nie. (:

Nah!
Ni untuk awak.
Malu nak bagi depan depan.
Macam nak mengorat pula.
(:

Kau ada dikala ku suka
Dikala ku duka
setiap tangisan dan juga ketawa
Kau ada dikala ku perlu
setia menemaniku
Pegang erat tanganku bila aku jatuh

Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku

Ku tahu ku kan selalu ada
Pada dirimu
Dan ku harap kau juga rasa begitu



#Najwa Latif#
Saya tau awak tak suka lagu mengada macam ni.
Sebab awak kan suka lagu rock kotemporari ranggi bagai.
Hehehe
Terima kasih Asmaaa
Awak tak pernah bosan temankan.
Sweetnya.
Yanty jugakkk.
Sayang banyakk banyakkk.


(:

Tapi saya tak nak balik sana. 
Bukan sebab tak nak jumpa awak. 
Sebab saya sedih bila kat sana. 
Okey abaikan.
Nanti saya cari lagu jiwang lagi untuk awak dengan yanty yea.
Hehehe (:



:)