putera raja datang melamar (:

Assalamualaikum (:


Ini serius.
Cerita ni masa saya sekolah rendah. Darjah enam.
Putera raja datang nak melamar saya jadi kekasih dia.
Ya Allah. 
Memang terkejut gila.
Time tu saya baru balik dari sekolah.
Jalan kaki sorang-sorang.
Sebab saya ponteng kelas tambahan.
hehe (:
Dalam hati sedang bermonolog sorang diri.

Tiba-tiba . . .

"errr, maaf Cik Aini "

Saya terkejut.
Pak cik berusia 40 tahun tegur saya.

" errr, maaf mengganggu Cik Aini. Sila ikut saya sekejap. Tuan saya ingin berjumpa Cik."

Pak cik itu menunjuk ke arah sebuah kereta mewah.
Muka saya sudah dipenuhi peluh.
Pucat tiba-tiba.
Saya menjawab.

" Maaf, saya tak ikut orang tak dikenali. "

Saya berjalan laju.
1, 2, 3...
lariiiiiiiiiii....

" Tunggu. Tuan saya kenal Cik Aini. Mungkin Cik Aini je tak kenal dia. "

Pak cik tersenyum ikhlas.

" maaf. Saya tak nak."

Tiba-tiba saya terdengar deruman enjin kereta menuju ke arah saya.
Saya memandang.
Bmw.
Waaaauuuuu
Mesti anak orang kaya ni.
Bestnya.

Pemandu kereta keluar.
Lelaki.
Hensem.
Comel.
Lagi hensem dari Mr. Key.
Ohhh please.
Tolong jangan tamak aini.

" Maaf Cik Aini. Pengawal peribadi saya telah menyusahkan awak. "

Dia memandang saya.
Dia senyum pada saya.
Tapi.
Kasanovanya senyuman dia.

" Dah makan belum? Jom saya belanja. Ehh! lupa nak kenalkan. Saya Tengku errr tak perlu tahu kut. "

Dia hulurkan tangan.
Saya terkedu.
Saya menghulurkan juga tangan kanan.
Tapi. Errrrr jap jap.

" HARAM "

" Aini, Straight to the point jela saya cakap ni. Hanya satu je saya nak cakap. Ini penentu hidup dan mati saya. "

Eh Eh
Apa semua ni.
Hdup? Mati?
Kenapa semua ni berlaku dalam sekelip mata.
Saya masih budak.
Belum mencapai umur 13 tahun lagi.
Kenapa mesti saya.

" Apa? "

Dia melutut.
Kotak merah hati dikeluarkan.
Sebentuk cincin bermata berlian dihulur pada saya.
Matanya memandang saya.

" Sudi tak Cik Siti Noraini Binti Zulkifli menjadi kekasih hati saya. "

Kelu.






Terkejut.






Malu.










Dummmmmmmmmm
Bunyi buah kelapa jatuh di belakang rumah.
Arrrrr...
Mimpi rupanya.
GIla.
Memang gila.
Saya tersenyum dalam diam.
Sweetnya mimpi saya hari tu.
Sampai sekarang saya masih ingat.
Saya ingin ia menjadi realiti.
Saya ingin bagi jawapan pada putera raja tu.
Ya. Jawapan saya Ya.
Geramnya saya pada buah kelapa itu.
Kacau saya punya mimpi.
Saat tu.
Saya masih menunggu.
Masih dapatkah saya bermimpi seperti itu lagi.
Bangkit aini.
Bangkit.
:)

#setiap dialog dalam mimpi tersebut telah diubah untuk menyuweetkan lagi cerita ini#
hehehehehe
sweet tak? sweet tak?






2 comments:

Bunga Layu said...

npe x pikat terus...lau x memg dh bleh nk bmw ke..xpn dh dpt swift 1..haha.ini semua materialistik!

ainy muslim said...

haha hey gedik..klau dunia realiti takdela sy merempat macam sekarang kat rumah awk. Werkkk :p

Post a Comment