Ohh Gastrik

Assalamualaikum :)


Yessss!!!!
Sekarang saya dah ada pendamping baru.
Selalu temankan siang dan malam.
Tapi...
Bila malam lagi suka dia bermesra bermanja dengan saya.
Sampaikan saya kena merayu-rayu lepaskan saya.
Sampaikan saya terpaksa menggulingkan diri.
Haaaa!
Peneman saya ni namanya ''GASTRIK''.
Dah seminggu dia setia temankan saya.
Sweetkan dia.
Nama pun comel je.


Asalnya ingatkan sakit perut biasa.
Pastu angin pulak tak keluar-keluar.
Memang tak sangka dapat teman nama gastrik ni.
Ermmm...
Bila dah beberapa malam tido tak lena je.
Asyik kena tekan je perut ni.
Tekak pun mual-mual.
Terfikir juga.
Ntah! Ntah! aku kena penyakit kronik tak?
Hati menjawab bukan! bukan! bukan!.
 Aishhh!!!
Takutnya.

Tiap-tiap malam perut memang tak selesa.
Sakit-sakit.
Pedih-pedih.
Malam tu bila sedang berseorangan layan sakit ni.
Kak dila datang urutkan.
Malu la sebab perut saya tak pernah ada orang urutkan.
Okey kecuali Bonda saya la.
:)
 Kak dila cakap perut saya kembung.
Angin banyak sangat kat perut ni.
Saya mengeluh.
Sebab memang betul angin saya tak keluar.
:(
Pastu Asma buatkan air halia.
Kononnya nak keluarkan angin dalam badan saya ni.
Sampai esok pagi saya tunggu angin tak keluar jugak.
Pagi tu saya minum lagi.
Tetap angin tak jumpa jalan keluarnya.
Ermmm..
Saya buntu.
Taktau nak buat apa lagi.

Hari yang seterusnya.
Saya memang tak tahan sungguh.
Serius!!!
Pagi pun tak pergi kelas.
Bila petang saya keluar kelas kejap.
Saya pergi pusat kesihatan Unimas.
Masa tu takut sangat.
Bukan takut nak pergi check up.
Tapi!!
Takut kalau dapat doktor international plak.
Haram la nak menjawabnya.
Hehehe. :)

Jumpa Doktor.
Dan doktor cakap...
"Awak gastrik ni. Takpe nanti doktor bagi awak ubat".
Dengan berat hatinya saya tersenyum ke arah doktor.
Pulangnya saya kerumah dengan membawa segenggam ubat di tangan.
Walaweyyy!!!
Ayat bajet giler kut.
Haha.

Ye.
Yang pastinya.
Memang sakit.
Minggu ni minggu penderitaan.
Haaaa.
Lain kali jaga kesihatan ye aini.
Padan muka.
:(


"Tidaklah seorang muslim tertimpa suatu penyakit dan sejenisnya melainkan Allah akan menggugurkan bersamanya dosa-dosanya seperti pohon yang menggugurkan daun-daunnya" (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)





0 comments:

Post a Comment