AkU kah?

Dia bersamaan dengan Aku


Dia hanya seorang perempuan punya hati selembut semilir petang yang bertiup. Perasaannya yang sehalus sutera. Dia tidak mampu untuk menahan sebuah duka. Merundung malam menangisi nasib kehilangan sang kekasih. Dia tidak sanggup mengalami kisah luka percintaan seperti kisah dongeng luka laila majnum atau adaptasi filem yang tidak sama dugaannya dengan sekeping hati yang bebar mengalaminya. 

Kerana terlalu mencintainya, adilkah untuk dia menyatakan bahawa kasih sayang seorang kekasih masakan sama dengan kasih sayang seorang ibu yang mengandungkan, yang bersabung nyawa untuk melahirkannya demi mencelikkan sepasang mata melihat dunia dan menyusukan dengan aliran susu yang putih suci bercampur kasih yang tidak berbelah bahagi.

Adilkah untuk dia menyatakan bahawa kasih sayang seorang kekasih masakan sama dengan kasih sayang seorang ayah yang membesarkan, mendidik, dan menyekolahkan yang mengharap menjadi insan yang berguna.

Benar bagai dikata, untuk apa menangisi sebuah penyesalan? Sedangkan duri yang tertusuk sekalipun tidaklah sesakit mana. Namun andainya dibiarkan...kelakkan bernanah jua!



0 comments:

Post a Comment