Mak, nak balikkkkkkkk

Assalamualaikum :)


Lumrahnya hidup sebagai manusia.
Setiap hari datang bersama pelbagai peristiwa.
Untuk mengajar kita tentang hidup.

Bibir mudah menyebut sabar.
Tapi hatilah yang remuk menderita.
Hari ni jiwaku lesu.
Fikiranku beku.
Lemah.

Mak, nak balikkkkk.
Sungguh.
Ianya menyakitkan.
Buat aku jadi buntu.
Terpaksa dalam melakukan suatu keputusan.
Ya. Muktamad. Pasti.
Itulah hakikatnya.
Waaaaaaaaaaaaa
Nak balik! Nak balik!

Siapa yang nak berpuasa jauh dari keluarga.
Beraya berseorang tanpa insan tersayang.
Benar.
Allah lebih selalu beri apa yang kita perlu.
Berbanding.
Allah beri apa yang kita mahu.
Dia merancang atas dasar cinta dan sayang.
Jangan bersedih aini.
Senyumlah selalu.

Kehidupan ini diibarat roda.
Yang berputar putar mencari destinasi.
Oh! Langit! 
Tak selalu cerah. Tak selalu mendung.
Senyumlah sentiasa jangan sedih.
:)

Bila sedih jea. Mesti ingat lagu ni.
Lirik dia seakan akan memujuk hati.
Muzik dia bagai mengetahui isi hati saat itu.
Ohhh Tuhan.
Jatuh cinta lagikah aku pada dia.
Tamaknya.
Pleaseeee aini.
Awak adalah anak mak abah yang sekadar biasa biasa.
Yang sering melakar dosa tiap saat.
Allah, ampunkan aku.
Berangan lagi nak dapatkan jodoh yang dapat mensolehkan aku.
BERHENTI!


SHORT SEM.
Bunyinya berat.
InshaaaAllah. Saya akan terus mencuba.
Jelas saya tak begitu pandai dan sangat rajin.
Tapi makin lama saya akan makin tertarik dengan ilmu Allah ini.

Terima kasih Allah.
Untuk semua yang kau pinjamkan.
Untuk semua yang kau ajarkan tanpa bicara walau dalam diam.
Tika saat aku diuji dalam kesedihan.
:)



0 comments:

Post a Comment