Derita Suram :)

Assalamualaikum :)



Hari ni saya rasakan suram sangat.
Walau dalam keramaian saya tetap rasa kesunyian.
Dalam riuhnya tawa mereka.
Jiwa saya rasa pedih yang sangat menyakitkan.
Saya tak tahu.
Yang saya rasakan cuma sekadar mahu senyum tanpa bicara.
Mahu melayani mereka penuh ceria seperti biasa.
Rasa sakit ini biar cuma saya yang rasa.

Tika sakit ini ada.
Saya bimbang andai saya akan mengasari mereka.
Saat ini saya harus bijak mengawal rasa.
Jangan sampai saya buat mereka berduka.
Allah, tetaplah bersama saya.

Kadang kadang saya tertanya sendiri.
Kenapa sakit ini selalu ada?
Kenapa sakit ini mesti saya rasa?
Kenapa datangnya secara tiba tiba?
Kenapa harus menyiksa saya?

Dalam setiap detik dan ketika.
Dimana dan dengan siapa pun saya berada.
Bantulah saya agar membawa saya lebih dekat dengan NYA.
:)

0 comments:

Post a Comment